نیازهای حیاتی کودکان، نور از پشت پنجره کافیه؟

ایسنا: دکتر حسین بابایی با اشاره به نقش کلیدی نور خورشید به عنوان یک منبع مهم در تامین ویتامین D افزود: برخلاف آنچه مردم تصور می‌کنند، استفاده از نور خورشید از پشت پنجره، نیاز کودکان را برآورده نمی‌کند.

وی عوارض تغییر شیوه زندگی در قالب آپارتمان‌نشینی را گوشزد کرد و ادامه داد: با این تغییر در روش زندگی نمی‌توان انتظار داشت همه مراحل زندگی روال سابق خود را طی کند، چرا که محدودیت‌های این شیوه زندگی مانند کاهش تحرک و عدم دریافت نور خورشید، استفاده از مکمل‌ها را ضروری می‌سازد.

سلامت کودکان، نور از پشت پنجره کافی نیست!

این پزشک متخصص با اشاره به اینکه ویتامین D در رشد و تکامل استخوان‌های بدن کودک نقش حیاتی را دارد، کمبود آن را زمینه‌ساز بروز مشکلاتی مانند تأخیر در سینه‌خیز رفتن، حرکات چهار دست و پا، نشستن و جوانه‌زدن دندان‌های کودک، ایجاد پاهای پرانتزی و نرمی استخوان جمجمه عنوان کرد. بابایی بیماری تغییر شکل پاها به صورت پرانتزی را یکی از علائم راشیتیسم نام برد و اظهار داشت: در این بیماری اسکلتی، استخوان‌ها و مفاصل زانو به هم نزدیک یا از هم دور می‌شوند.

وی تشخیص زودهنگام و تغییر روش زندگی را در بهبود این بیماری موثر دانست و افزود: تشخیص و درمان این بیماری قبل از ۱۰ الی ۱۲ ماهگی کودک موجب می‌شود که تغییرات زیادی در اسکلت اندام تحتانی ایجاد نشود. این پزشک متخصص ابراز کرد: با افزایش سن کودک و وارد آمدن فشار بیشتر به اندام‌های اسکلتی تحتانی، روند تخریبی این بیماری سرعت بیشتری به خود می‌گیرد.

منبع : niniha

[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − 17 =

در خبرنامه مقالات ما عضو شوید

مارا در شبکه های اجتماعی دنبال کنید