کرم ضد آفتاب کودکان، خرید و نحوه استفاده

امروزه انتخاب ضد آفتاب کودکان یکی از اصلی ترین دغدغه های والدین است. همانطور که می دانید قرار گرفتن کودکان در معرض نور خورشید یکی از راه های اصلی جذب ویتامینD  مورد نیاز برای رشد استخوان هایی محکم است. اما این بدان معنا نیست که نور خورشید به دلیل تامین ویتامینD  نمی تواند هیچ گونه ضرری برای کودک شما داشته باشد.

 

نکاتی مهم در هنگام خرید ضد آفتاب کودکان
برای محافظت از پوست کودک خود در برابر اشعه های خطرناک خورشید باید از ضد آفتاب مناسب استفاده کنید. قدم اول در این کار انتخاب ضد آفتاب مناسب است. برای این کار بهتر است به نکات زیر دقت کنید:
به درجه SPF ضد آفتاب کودکان توجه کنید
SPF درج شده بر روی ضد آفتاب کودکان به معنای میزان عوامل محافظت در برابر نور خورشید بوده و زمان فعال بودن ضد آفتاب و حفاظت از پوست شما در برابر نور خورشید را نشان می دهد، به عبارت دیگر نشان می دهد که پوست کودک شما چه مدت بعد از استعمال ضد آفتاب و قرار گرفتن در برابر نور خورشید شروع به سوختن می کند. پزشکان استفاده از ضد آفتاب کودکان با ۳۰SPF را توصیه می کنند. البته کودکان با پوست روشن تر باید از SPF۳۰ استفاده کنند.
از ضد آفتاب هایی استفاده کنید که طیف حفاظتی گسترده تری دارند
ضد آفتاب کودکان با طیف حفاظتی گسترده از پوست کودک شما در برابر اشعه هایUVB  و UVA، که هر دو باعث سوختگی پوست کودک می شود محافظت می کند و از سایر انواع ضد آفتاب ها مناسب تر است.
فهرست مواد تشکیل کننده فعال روی جعبه ضد آفتاب کودکان را بخوانید
ضد آفتاب های خوب همیشه مواد تشکیل دهنده فعال خاصی دارند که در برابر اشعه های خورشید فعال تر عمل می کنند. یکی از مهم ترین این مواد آووبنزون است، که نوعی ماده شیمیایی با قابلیت جذب بالای اشعه UVA  است.
علاوه بر این ضد آفتاب کودک شما باید حاوی تیتانیوم دی اکسید و زینک دی اکسید باشد هر دوی این مواد معدنی طبیعی هستند که وجود آنها در ضد آفتاب ها ضروری است. این مواد همچنین نوعی آرامش بخش محسوب می شوند که استعمال ضد آفتاب را برای کودک قابل تحمل تر می سازد.
ضد آفتابی انتخاب کنید که آلرژی زا نباشد
سعی کنید ضد آفتاب هایی بدون عطر و فاقد PABA تهیه کنید. PABA ماده ای شیمیایی است که باعث تحریک پوست های حساس می شود.
بهتر است ضد آفتاب کودکان مقاوم در برابر آب و یا ضد آب باشد
مقاوم به آب بودن ضد آفتاب کودکان به این معنی است که ضد آفتاب تا ۴۰ دقیقه بعد از قرار گرفتن در معرض نور خورشید همچنان فعال است، در حالیکه ضد آب بودن یعنی تا ۸۰ دقیقه بعد از خیس شدن همچنان فعال باقی می ماند. البته هر دو نوع تاثیر یکسانی دارند و تنها تفاوتشان در این است که ضد آب ها ماندگاری بیش تری دارند.

 

نکات مهم در هنگام استفاده از ضد آفتاب کودکان:
قبل از استفاده از ضد آفتاب مقداری از آن را تست کنید تا مطمئن شوید ایجاد حساسیت نمی کند
بهتر است مقداری ضد آفتاب را بر پوست بازوی کودک خود بمالید و چند دقیقه صبر کنید تا مطمئن شوید ایجاد حساسیت نمی کند. اگر بعد از چند روز استفاده از ضد آفتاب پوست کودک حساسیت نشان داد نباید از این نوع ضد آفتاب استفاده کنید.
بیست دقیقه قبل از بیرون رفتن باید از ضد آفتاب استفاده کنید
جذب ضد آفتاب ها توسط پوست به زمان نیاز دارد، بنابراین بهتر است بیست دقیقه قبل از اینکه کودک خود را بیرون از خانه ببرید از ضد آفتاب استفاده کنید.
بعد از اولین بار استعمال ضد آفتاب باید هر دو ساعت یکبار آن را تجدید کنید
ضد آفتاب را به تمام نقاط سطح پوست کودک که در معرض نور خورشید قرار دارد بمالید. برای اینکه مطمئن شوید که پوست کودک شما نمی سوزد، بهتر است بر روی تمام نقاط بدن کودک که در معرض نور خورشید قرار دارد ضد آفتاب بمالید و هر دو ساعت آن را تجدید کنید.
علاوه بر این بعضی از نقاط بدن کودک سریع تر دچار سوختگی می شود و در نقاط زیر حتما از ضد آفتاب استفاده کنید:
    -گوش ها
    -صورت، به ویژه روی بینی
    -جلو و پشت گردن
    -شانه ها
    -دست ها و پا ها
    -لب ها
از ضد آفتاب به مقدار کافی استفاده کنید
هنگام استفاده از ضد آفتاب کودک صرفه جویی نکنید، زیادی بودن ضد آفتاب بر سطح پوست کودک از کم بودن آن بهتر است و همانطور که در بالا گفته شد در ناحیه گوش و بینی کودک از ضد آفتاب بیش تری استفاده کنید.
از اسپری ضد آفتاب استفاده نکنید
هر چند استفاده از اسپری ضد آفتاب برای کودک می تواند راحت تر باشد اما میزان پوشش دهی آن مناسب نیست و نمی توان از محافظت تمام سطح پوست کودک مطمئن بود. علاوه بر این ممکن است هنگام استفاده از اسپری مقداری از آن وارد دستگاه تنفس کودک شده و باعث ایجاد مشکلات تنفسی شود.
به کودکان اجازه ندهید خودشان از ضد آفتاب استفاده کنند
حتما خودتان ضد آفتاب را به پوست کودک بمالید تا مطمئن شوید کودک آن را به چشم ها و بینی خود نمی مالد. همچنین بهتر است هنگام مالیدن ضد آفتاب روی پوست کودک خود برای او توضیح دهید که چه می کنید تا فرزند شما این کار را یاد بگیرد.

منبع : niniha

[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 + 10 =

در خبرنامه مقالات ما عضو شوید

مارا در شبکه های اجتماعی دنبال کنید