چگونه فرزند اول را برای ورود فرزند دوم آماده کنیم؟

بسیاری از والدین به امید داشتن فرزند دوم هستند، مخصوصاً به این دلیل که برای فرزند اول خود خواهر یا برادری فراهم کنند. ولی ممکن است فرزند اول شما این استدلال را راحت درک نکند. ممکن است او کاملاً از تک فرزند بودن خود راضی و خوشحال باشد، و ممکن است ماه ها یا سال ها طول بکشد تا فرزند اولی، قدر دومی را بداند. برای آن دسته از شما که در انتظار فرزند دوم، یا سوم یا چهارم (یا بیشتر) هستید، در بخش های بعدی نظریاتی در مورد نحوه ی کمک در آماده سازی فرزند(ان) بزرگ تر برای ورود تازه وارد ارائه شده است.

توضیح بارداری
سختی یا آسانی معرفی یک خواهر یا برادر جدید کاملاً به سن خواهر یا برادر بزرگ تر بستگی دارد. توضیح در مورد یک بچه ی جدید به یک نوجوان ۱۵ ساله آسان است، ولی پرداختن به این موضوع با یک بچه ی ۱۵ ماهه می تواند دشوار باشد. و زیر سؤال رفتن زمانی آغاز می شود که به فرزند اول بگویید باردارید. یک کودک دوساله درک کمی از زمان دارد و شاید درک نکند که مامان پیش از آمدن بچه تا چند ماه باردار است. ممکن است از اینکه بچه نمی تواند فوراً بیاید، دلسرد شود. بنابراین اعلام بارداری خود را به فرزند بسیار خردسال خود تا سه ماهه ی دوم یا سوم بارداری خود به تأخیر بیندازید تا سؤال هر روزه ی او که نی نی کی می آید، اسباب دردسر شما نشود.

اگر فرزند شما به قدر کافی بزرگ است- حداقل ۲ تا ۳ سال دارد – شاید مایل باشید او را همراه خود هنگام مراجعه به دکتر برای معاینات دوران بار داری، بررسی های سونوگرافی یا زمانی که برای بچه خرید می کنید، ببرید. (هنگام آن نوع خرید، هدایای کوچکی برای فرزندان خود بخرید تا احساس نکند نادیده گرفته شده است.) کودکی که به قدر کافی بزرگ باشد، شاید دوست داشته باشد در بحث انتخاب اسم برای نوزاد جدید نیز شرکت کند.

اگر در نظر دارید کودک را به اتاق جدیدی انتقال بدهید یا تخت نرده دار او را به تخت معمولی تغییر بدهید، قبل از به دنیا آمدن بچه این تغییر را انجام بدهید. این تغییر به فرزند بزرگ تر شما امکان فرصتی برای عادت می دهد، بنابراین شرایط جدید مستقیماً با ورود نوزاد جدید مرتبط نمی شود.

هنگامی که به اواخر دوران بارداری خود نزدیک می شوید، اگر فرزن شما شروع به لوس بازی کرد یا به طور غیر عادی مثل کنه به شما می چسبد و وابسته شد، تعجب نکنید. بسیاری از کودکان زمانی که می بینند مادرشان از نظر جسمانی بزرگ تر می شود، یا زمانی که به طور اتفاقی گفتگو هایی را در مورد آمدن قریب الوقوع نوزاد می شنود، احساس می کنند اوضاع در حال تغییر است. در طول این مدت، از او حمایت کرده و به او عشق بورزید.تا حد امکان فرزند خود را برای تدارک کارها شرکت دهید. به خاطر داشته باشید گرچه داشتن یک خواهر یا برادر جدید به شیوه های قابل پیش بینی تقریباً بر روی تمام کودکان تأثیر گذار است، هر کودکی منحصر به فرد است، و نحوه ی واکنش شما تا حد زیادی به شخصیت او بستگی می یابد.

برگرفته از راهنمای کامل تربیت کودک از تولد تا ۵ سالگی . نویسنده رابین گلدستاین . انتشارات ارمفان گیلار

منبع : niniha

[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 1 =

در خبرنامه مقالات ما عضو شوید

مارا در شبکه های اجتماعی دنبال کنید