پیشگیری از اعتیاد در کودکان، آموزش های لازم

پزشکان: برخی کودکان دوم تا پنجم دبستان و جمعی از دانش آموزن مقاطع راهنمایی و دبیرستان، کتاب‌هایی را مطالعه می‌کنند، که محتوای آن پیشگیری از اعتیاد است.

این کتاب‌ها را ستاد مبارزه با مواد مخدر، دفتر سلامت و پیشگیری از آسیب های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش و مرکز تحقیقات سوء مصرف و وابستگی به مواد دانشگاه علوم پزشکی کشور طراحی کرده است و پژوهشگران حوزه آموزش و بهداشت در حال بررسی‌های آزمایشی این کتابچه‌ها در مدارس هستند.

نتیجه این بررسی ها، یافتن اثربخشی این کتابچه‌ها با مدل‌های پژوهشی است.

به گزارش روابط عمومی ستاد مبارزه با مواد مخدر، در این کتاب ها، ارزش سلامت، انواع مواد اعتیادآور، تقبیح سیگار، روش‌های پیشگیری از اعتیاد و مهارت‌های زندگی آموزش داده می‌شود.

این کتابچه‌ها در چهار مجلد طراحی شده است که هر مجلد برای برخی دانش آموزان مقاطع دوم و سوم دبستان، دانش آموزان مقاطع چهارم و پنجم دبستان، دانش آموزان مقطع راهنمایی و دانش آموزان مقطع دبیرستان است.

بر اساس این گزارش، این مجموعه کتاب، بر اساس نیازسنجی آموزشی از مخاطبان طراحی شد و پس از طراحی اولیه و جمع بندی کارشناسی، در مدارس نسخه آزمایی شد و در فرآیند تولید محتویات مجددا مورد بررسی کارشناسانه قرار گرفت.

ستاد مبارزه با مواد مخدر اعلام کرد که این ستاد درنظر دارد، پس از پایان ارزیابی‌های تخصصی و روشن شدن میزان اثربخشی محتویات مورد نظر، این کتاب ها را در اختیار بسیاری از گروه‌های کودک و نوجوان در کشور قرار دهد

 

منبع : niniha

[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × دو =

در خبرنامه مقالات ما عضو شوید

مارا در شبکه های اجتماعی دنبال کنید