پرورش استعداد کودکان، چه روشی بهتره؟

سایت بیتوته: نقش پذیری و مسئولیت در بازی های گروهی بارزترین ویژگی آن است کودکان در حین بازی به احترام گذاشتن به حقوق دیگران، اجرای قانون و پرورش جسم و روح خود می پردازند. انتخاب صحیح بازی می تواند به جهت دادن رشد کودک کمک کند. دقت شود کودکان در بازی تلاش برای برنده شدن می کنند و گاه شکست می خورند، این وظیفه والدین است که در هنگام پیروزی تشویق مناسب و نشان دادن افق های بزرگتر برای موفقیت و تلاش بیشتر را به کودک نشان دهند تا بتواند رشد کند و در حد موفقیت های جزیی متوقف نشود لازم است و در هنگام شکست، والدین تلاش کودک را ستوده و به تلاش بیشتر برای رسیدن به موفقیت دعوت کنند.

کودک باید بیاموزد که زندگی یک مسابقه است و اگر تلاش نکند دیگران موفق می شوند. همیشه زندگی ادامه دارد، پس چه خوب است کودکان با شرکت در مسابقات، شادی و ناراحتی آن را تجربه کنند تا در بزرگسالی با یک شکست نا امید نشوند. همان طور که در هنگام راه رفتن والدین در پشت سر کودک هستند بازی ها در پرورش و درمان بسیاری از نارسایی ها در کودکی موثر هستند اما دانستن این که چه بازی مناسب است در سن کودک تا حدودی ریشه در شناخت محیط و وضعیت کودک است.

از وسایل بازی شاید از لحاظ کارکرد مفید باشند اما دقت در انتخاب وسایل بسیار مهم است که باید در هنگام خرید به مواردی مانند نوع اسباب بازی، مناسب برای سن، جنس، به دور بودن از خشونت و ایجاد ترس در کودک و همچنین عملکرد آن در افزایش توانایی کودک توجه گردد اگر به همه این موارد توجه شود اسباب بازی ذکر شده می تواند علاوه بر افزایش توان هوشی و استعداد کودک در افزایش توانایی مهارتی وی نیز نقش موثری داشته باشد.

 

منبع : niniha

[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو + 13 =

در خبرنامه مقالات ما عضو شوید

مارا در شبکه های اجتماعی دنبال کنید