ساخت اسباب بازی در خانه، برق چشمش را ببینید!

روزنامه سلامت: همیشه لازم نیست اسباب بازی را از فروشگاه‌ها بخرید. به یاد داشته باشید که دنیا جعبه اسباب‌بازی‌هاست پس می‌توان در منزل نیز برای کودک اسباب‌بازی‌های خوبی یافت.

با خنزر پنزرهای خانه، اسباب‌بازی بسازید

۱) دنبال وسایلی با وزن‌های مختلف، جنس‌های متفاوت، بافت‌های گوناگون و تغییر‌پذیر با ابعاد و اشکال مختلف و رنگ و بوی جدید باشید. بیشتر اسباب‌بازی‌های اولیه کودکان از جنس پلاستیک‌های رنگی است و به همین دلیل کلید فلزی شما همراه با دسته چرمی آویزان به آن، برای او مهیج و بسیار جالب است.

۲) کودکان عموما ژنرالیست هستند و آنچه از یک شیء یاد بگیرند، به تمام اشیاء شبیه به آن بسط و گسترش می‌دهند. پس اگر به او یاد دادید که برای اولین بار روی کتاب مستعمل یا مجله‌ای خط‌خطی کند، بدانید که سایر کتاب‌ها و مجله‌ها هم در امان نخواهند بود.

۳) به وسایلی که آنها را آشغال و اضافه می‌‌دانید، با دقت بیشتری نگاه کنید زیرا برخی از آنها اسباب‌بازی‌های ارزشمندی هستند. مثلا با تمیز کردن و کشیدن کاغذ کادو روی کارتن تخم‌مرغ یا قوطی‌های کنسرو، بلوک‌های رنگی سبک و زیبا با اشکال مختلف و ابعاد گوناگون ساخت که برای کودک ۳ ساله بسیارجذاب و سرگرم‌کننده است.

۴) آشپزخانه وسایلی دارد که می‌توانند برای کودک اسباب‌بازی باشند. وقتی کودک شروع به خزیدن می‌کند، باید وسایل آشپزخانه را از نو بچینید. تمام وسایل ایمن مانند ظروف پلاستیکی و ماهی‌تابه یا قوطی‌های تمیز کنسرو را در کابینت‌های پایین بچینید تا فرزندتان بداند اسباب‌بازی‌های او کجا هستند.

۵) بچه‌ها عاشق آب بازی هستند و با یک کاسه یا ماهی‌‌تابه پر از آب با قاشق یا فنجان‌هایی با ابعاد متفاوت می‌توانند بازی لذتبخشی داشته باشند.

۶) ظروفی که قابلیت پر و خالی کردن دارند، برای کودکان بسیار جذابند. اجازه دهید کودک یک کاسه بزرگ را با وسایل کوچک پرکند. برای این کار می‌تواند قاشق یا فنجان‌ها را به کار ببرد اما به دلیل خطر خفگی از دانه‌های تسبیح، دانه‌های بذر، ماکارونی و… استفاده نکنید.

منبع : پارس مداد

[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده + یازده =

در خبرنامه مقالات ما عضو شوید

مارا در شبکه های اجتماعی دنبال کنید