رهنمود هایی برای والدین

استفاده از مدادرنگی خوب

 

* استفاده از مداد رنگی خوب به کودک امکان می دهد تا از دستانش در هماهنگی حرکتی دقیق که لازمه بکار بردن ابزار است، استفاده کند.

* کاغذهای باطله، پاکتهای استفاده شده، جعبه بعضی از وسایل، بعضی از صفحات روزنامه ها و مجلات را در اختیار کودک قرار دهید تا خط خطی کنند و به لحاظ درونی ارضا شوند. وقتی به نیاز کودک پاسخ مناسب بدهید، به سراغ دیوار اتاق و یا کتابهای شما، برادران و خواهرانش نخواهد رفت.

* وقتی کودک خط خطی می کند او را آزاد بگذارید هر طور که دلش می خواهد خط خطی کند. وسوسه نشوید که بخواهید طرز یاد گرفتن صحیح آن را یاد دهید. بگذارید

مراحل طبیعی رشد را طی کند، خودش کم کم نحوه درست خط خطی کردن را یاد خواهد گرفت.

* کودک را آزاد بگذارید با هر دست که مایل است خط خطی کند. اصراری نداشته باشید که حتما با دست راست کار کند چون ممکن است او چپ دست باشد. وقتی اصرار زیاد شد ممکن است کودک علی رغم میل باطنی به حرف والدین گوش کند اما دچار اختلال روانی و از جمله لکنت زبان شود.

* بر روی دیوار اتاق کودک مقواهایی نصب کنید تا بتواند روی آنها نقاشی بکشد، وقتی چنین زمینه ای را برای کودک فراهم کنید به سراغ دیوار اتاق نخواهد رفت و جاهایی را که از طرف والدین ممنوع اعلام می شود کودک پذیرا خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 4 =

در خبرنامه مقالات ما عضو شوید

مارا در شبکه های اجتماعی دنبال کنید