رفع سینوزیت در کودکان، این کارها را انجام دهید

سینوزیت در کودکان یک عفونت ثانویه است که پس از سرماخوردگی یا به دنبال آلرژی و حساسیت فصلی اتفاق میفتد. ما باید در تلاش باشیم که علائم سینوزیت در کودکان را شناسایی کرده و هرچه سریع تر برای درمان سینوزیت اقدام کنیم. شناسایی علائم سینوزیت در کودکان می تواند در جلوگیری از عفونت سینوزیت و گسترش بیماری های دیگر مفید واقع شود.

علائم سینوزیت در کودکان را تشخیص دهید

عفونت های سینوزیت در کودکان به دنبال یک سرماخوردگی مشخص می شود. سینوزیت می توانددر اثر یک عفونت باکتری، قارچی یا ویروسی ایجاد شود.

علائم سینوزیت معمولا شبیه به سرماخوردگی است مانند: عطسه مداوم، سرفه و گرفتگی گوش و بینی که به طور معمول دو هفته یا بیشتر طول می کشد. علاوه بر این، کودک شما ممکن است دچار گرفتگی بینی و گلو درد باشد.

کودک شما همچنین ممکن است از درد صورت یا سردرد شکایت کند که با گرفتگی بینی و گوش ارتباط دارد و اغلب با چشمهای پف کرده همراه است.

عفونت های سینوزیت اغلب باعث تب بالا در نوزادان می شود. در این مواقع دمای بدن آن ها به ۳۹ درجه یا بیشتر می رسد.

درمان سینوزیت در کودکان معمولا ۳ ماه یا بیشتر طول می کشد و چندین مرتبه در سال تکرار می شود.

به کودک خود مقدار زیادی آب بدهید

نوشیدن آب زیاد به کودک کمک می کند تا بسیاری از علائم سینوزیت در کودکان مانند گرفتگی بینی، تهوع و تب کاهش پیدا کند. راه های مختلفی برای دادن آب به کودکان وجود دارد.

اگر کودک شما گلو درد داشته باشد خوردن بستنی یخی و یخمک می تواند به کاهش درد گلو کمک کند. برای درمان گلو درد در کودکان همچنین می تواند از انواع چای گیاهی به همراه عسل استفاده کنید. توجه داشته باشید که چون عسل حاوی مقادیر زیادی بوتولیسم است برای کودکان زیر یک سال استفاده نمی شود.

شما همچنین می توانید سوپ مرغ را که حاوی مقادیر زیادی از مایعات و مواد مغذی است به کودک خود بدهید.

کودک خود را به حمام ببرید

استحمام تا حدود زیادی به کاهش علائم سینوزیت در کودکان کمک می کند. بخار حمام می تواند باعث کاهش گرفتگی بینی شود.

همچنین حمام آب گرم می تواند به کاهش علائم تب نیز کمک کند. توجه داشته باشید که آب گرم تر از ۳۲ درجه سانتیگراد یا خیلی سرد نباشد.

همچنین برای درمان سینوزیت در کودکان می توانید یک دستمال گرم و مرطوب را روی صورت کودک خود قرار دهید. این کار به کاهش درد صورت و باز شدن سینوس ها کمک زیادی می کند.

از قطره بینی استفاده کنید

بسیاری از ناراحتی های عفونت سینوزیت در کودکان در اثر مسدود شدن سینوس ها و گرفتگی بینی به وجود می آید. با استفاده از قطره بینی یا ساکشن به باز شدن مخاط بینی کمک کنید.

نمک موجود در قطره بینی باعث باز شدن مخاط بینی می شود. مطابق با دستورالعمل های روی جعبه آن از قطره استفاده کنید.

لامپ سرنگ هم برای تخلیه و مکش مخاط بینی بسیار مفید می باشد.

یک دستگاه بخور سرد را در اتاق کودک خود قرار دهید

رطوبت اضافی در هوا باعث رقیق شدن مخاط سینوس ها و کاهش گرفتگی بینی می شود. استفاده از دستگاه بخور می تواند به کاهش فشار سینوزیت و خواب بهتر کمک کند.

دستگاه بخور را تمیز و خشک نگه دارید تا از پخش شدن  قارچ ها و باکتری ها در هوا جلوگیری کنید.

اطمینان حاصل کنید که کودک شما به مقدار کافی استراحت داشته باشد

همانطور که برای درمان سار بیماری ها با استراحت نیاز است برای درمان سینوزیت در کودکان نیز باید به مقدار کافی استراحت کرده و از فعالیت اضافی اجتناب شود.

اطمینان حاصل کنید که جای خواب کودک شما راحت باشد و در طول روز به مقدار لازم استراحت کند.

اگر کودک شما بی قرار است به او بازی های تصویری یا اسباب بازی های کم انرژی بدهید تا با آن ها بازی کند.

از کودک خود به خوبی مراقبت کنیذ تا عفونت در بدن او گسترش پیدا نکند.

کودک خود را به پزشک متخصص اطفال ببرید

اگر سینوزیت در کودک شما پس از چند روز بهبود پیدا نکرد یا وضعیت او بدتر شد، به پزشک مراجعه کنید. متخصص اطفال می تواند علت سینوزیت را تشخیص دهد و در صورت لزوم دارو تجویز کند.

پزشک متخصص اطفال ممکن است یک معاینه انجام دهد تا ببیند آیا فرزند شما سینوزیت دارد یا خیر، مانند نگاه کردن به حفره بینی برای پولیپ، نور دادن به سینوس ها به دنبال علائم التهاب یا انجام تمرین بینی. او همچنین گوش، گلو و ریه فرزند شما را بررسی خواهد کرد.

تشخیص دهید که چه چیزی باعث عفونت سینوزیت در کودک شما شده است

آشنایی با مکانیسم سینوزیت می تواند به شما در درک بهتر چگونگی درمان سینوزیت در کودکان و تشخیص علائم آن کمک کند.

سینوزیت حاد به طور معمول توسط یک عفونت باکتریایی، ویروسی یا قارچی ایجاد می شود که موجب تورم در سینوس ها، احتباس مخاط بینی و افزایش فشار در سینوس ها می شود.

سینوزیت مزمن ممکن است به علت عفونت شدید یا ساختار غیر عادی در سینوس ها نظیر پولیپ ها یا التهاب استخوانی که باعث جلوگیری از انتشار مخاط به سینوس ها می شود.

حساسیت فصلی یا واکنش های آلرژیک یکی دیگر از عوامل خطر برای عفونت های مزمن سینوزیت در کودکان است.

عوامل خطرزای سینوزیت را بشناسید

با دانستن عوامل خطرزای سینوزیت کودک خود را از عفونت های سینوزیت در امان نگه دارید.

اگر سیستم ایمنی بدن کودک شما ضعیف باشد عفونت سینوزیت به سرعت در بدن او پخش می شود. داشتن رژیم غذایی مغذی و استراحت کافی می تواند به تقویت سیستم ایمنی کمک کند.

به کودک خود آموزش دهید که چگونه با رعایت اصول بهداشتی در مدرسه و مهد کودک از ابتلا به انواع بیماری ها جلوگیری کند. برای مثال به او آموزش دهید که قیل از هر وعده غذایی و بعد از دستشویی دست های خود را به خوبی با صابون بشوید.

سلامت تنفسی کودک خود را با دور نگه داشتن او از محیط های پر دود تضمین کنید.

هرگز زمانی که کودک شما بیمار است او را به مدرسه یا مهد کودک نفرستید تا از گسترش بیماری جلوگیری کنید.

به راه های پیشگیری از سینوزیت آگاه باشید

با درک آنچه که باعث ایجاد سینوزیت در کودکان می شود، می توانید از آن جلوگیری کنید. ایجاد تغییرات کوچک می تواند سلامت فرزند شما را بهبود بخشد.

هنگامی که هوا در خانه شما خشک است، به خصوص اگر شما در حال استفاده از بخاری هستید حتما از یک دستگاه بخور برای کمک به تنفس کودک خود استفاده کنید.

از سرماخوردگی و آنفولانزا کودک خود قبل از اینکه بیماری به عفونت سینوزیت تبدیل شود، مراقبت کنید.

اطمینان حاصل کنید که فرزند شما به منظور کاهش خطر ابتلا به عفونت های سینوزیت مخصوصا هنگام بازی با کودکان دیگر به طور کامل دست های خود را به طور ویژه ای شستشو می دهد.

منبع : niniha

[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × دو =

در خبرنامه مقالات ما عضو شوید

مارا در شبکه های اجتماعی دنبال کنید