اینستاگرام هدیه تهرانی، کودکان جازموریان فراموش شده اند

پارس مداد، گروه رسانه های اجتماعی: صفحه اینستاگرام هدیه تهرانی برعکس بیشتر هنرمندان به عکسهای پرتره خودش اختصاص ندارد. او بیشتر به فکر مسائل و مشکلات مردم ایران و محیط زیست است. 

اینستاگرام هدیه تهرانی، کودکان جازموریان فراموش شده اند

هدیه تهرانی در آخرین پست صفحه اینستاگرامش از کودکان محروم جازموریان نوشته است:« جازموریان گستره‌ایست در نیمه جنوبی کرمان و شرق بلوچستان؛ جایی که محروم‌ترین منطقه ایران است. دقیقا همان جایی که به آن “آفریقای ایران” هم می‌گویند. ضعف زیرساختی در همه ابعاد، سطح سواد پایین و در کنار آن ناآگاهی‌های اجتماعی اکنون تعداد زیادی ایرانی بی‌شناسنامه که هویت ایرانی بودنشان زیر سوال است را بر جای گذاشته که از امکانات بهداشتی، آموزشی و رفاهی سهم آنها “هیچ” بوده است.» 

اینستاگرام هدیه تهرانی، کودکان جازموریان فراموش شده اند

او در ادامه این پست نوشته:« خوراکِ غالبِ مردم منطقه نانِ خالی است، سالانه تعداد زیادی از کودکان آنان بر اثر نیش مار و عقرب در سکوت جان می‌دهند، پیشه آنان ساربانی شتر یا کشاورزی است که هیچ عایدی برایشان ندارد. زنان ِ زیادی هنگام زایمان جان می‌دهند چون تا نزدیکترین مرکز بهداشت ۵٠کیلومتر -نیمی از مسیر آن با شتر طی می‌شود- مسافت است.بخشی از مردم جازموریان فهمی از ارقام و شمارش ندارند شاید تصورش برای ما که این پست را در گوشی هوشمند می‌خوانیم سخت باشد ولی تعداد فرزندان و سن خود و فرزندانشان را نمی‌دانند. باورش سخت است.»

اینستاگرام هدیه تهرانی، کودکان جازموریان فراموش شده اند

 هدیه تهرانی در ادامه این پست آورده است:« طعم میوه حتی برای بعضی از کودکان قابل تصور نیست. تنها نان خورده‌اند و با پای برهنه در بیابان دویده اند و پوستشان تکه تکه شده شبیه زانوی شتران. ساکنانِ تالابِ فراموش شده جازموریان کپر نشینند، کپرهایی که تنها می‌تواند پوششی ظاهری باشد؛ نه جلوی گرما و سرما و نه جلوی حشرات را می‌تواند بگیرد.کودکان جازموریان فرزندان ایران و سرمایه‌هاى ابدى این سرزمین‌اند.»

برای مشاهده صفحه شخصی هدیه تهرانی در اینستاگرام اینجا را کلیک کنید.



منبع : niniha

[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 5 =

در خبرنامه مقالات ما عضو شوید

مارا در شبکه های اجتماعی دنبال کنید