اثرات تنبیه بدنی کودکان، عقیده یک پروفسور!

به عقیده برخی از خانواده ها تنبیه بدنی کودکان هنوز هم یکی از راه های به اصطلاح ادب کردن آنها است. این دست از خانواده ها هرگز اطلاع ندارند که تنبیه آنها چه اثرات روحی و جسمی بدی بر روی فرزندشان دارد. در این مطلب از جدید ترین مطالعات پروفسور ردلف زتراسترم در مورد تنبیه بدنی کودکان و آثار بد روحی و جسمی آن صحبت خواهیم کرد.

آثار روحی تنبیه بدنی کودکان

به عقیده پروفسور زتراسترم وقتی فرزندمان را بر اثر عصبانیت یا عدم اطلاع آن ها در مورد انجام دادن و یا انجام ندادن کاری تنبیه بدنی می کنیم، چه این تنبیه به تعبیر خودمان به حق باشد و چه نا حق تاثیر روحی خود را بر روی کودک خواهد گذاشت. کودکانی که تنبیه بدنی را تجربه می کنند دچار کمبود اعتماد به نفس می شوند. شخصیت آنها در هم شکسته شده و همین امر زمینه را برای تبدیل شدن فرزندتان به یک بزهکار حرفه ای محیا می سازد. وقتی کودک تنبیه بدنی می شود، دیگر نه حرف کسی را گوش می دهد و نه به کارهایی که به عقیده جامعه اخلاقی است تن می دهد به عنوان مثال این کودکان معمولا کارها و تکالیف مدرسه را به اجبار و از روی ترس انجام می دهند نه از روی احساس وظیفه. تمام تاثیرات منفی و بد تنبیه بدنی کودکان بر روحیه آنها می تواند در آینده و شکل گیری شخصیت کودک تاثیرگذار باشد.

آثار جسمی تنبیه بدنی کودکان

همراه با آثار بد تنبیه که بر روی روح باقی می ماند این اقدام می تواند باعث اختلالات و بیماری های جسمی کودک نیز شود. بیماری هایی که تا به حال در ارتباط با تنبیه بدن کشف شده اند عبارتند از:

-بی اشتهایی عصبی ناشی از تغییر در خلق و خوی کودک

-اختلال در خواب و به اصطلاح پریشان خوابی

– حرکات زیاد روده کوچک و بزرگ که منجر به اسهال در کودک می شود

-اختلالات هضم که به تشدید بیماری های دستگاه گوارش کمک می کند

منبع : niniha

[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 − نه =

در خبرنامه مقالات ما عضو شوید

مارا در شبکه های اجتماعی دنبال کنید